AEROBNÍ ČINNOST

AEROBNÍ ČINNOST

Aerobní činnost …. pojem, formy a přínos.

Co si pod pojmen aerobní činnost máte představit? Jedná se o slovo z řeckého aero = vzduch, tudíž je to pohybová činnost při které probíhají metabolické procesy a práce svalové hmoty za přítomnosti DOSTATKU kyslíku. Aerobní činností se dá nazvat jakákoli rytmická pohybová činnost prováděná ve střední intenzitě a po delší časový úsek se zvýšenou tepovou frekvencí www.dostonasto.cz/clanek/tepova-frekvence/

Při tomto cvičení se kyslík aktivně podílí na přeměně tuků a glukózy na zdroj energie pro buňky. Primárním zdrojem energie, které tělo využívá ke krytí energetického výdeje je svalový glykogen, délka aerobní zátěže je tedy velmi důležitá. Měla by trvat 30 – 50 minut, protože tělo začíná startovat spalování tuků až po 25 minutách činnosti.

 Může se jednat o tyto činnosti:

  • běh
  • rychlou chůzi
  • jízdu na kole
  • jízdu na kolečkových bruslích
  • veslování
  • plavání
  • jízdu na běžkách apod.

Jaká by měla být intenzita činnosti, bez možnosti sledování tepové frekvence pomocí sporttesteru? Nejjednodušší návod k intenzitě pohybu, běhejte, klusejte apod. jen tak rychle, abyste se při tom byli schopni ještě bavit/mluvit. To vám zajistí, že se budete pohybovat v aerobní zóně, jste-li schopní zpívat je intezita nedostačující. Pokud už vám dýchání nedovoluje mluvit dostáváte se nad anaerobní práh a musíte zvolnit.

Každý jsme jedinečný a tak je to samozřejmě individuální… poznejte sami sebe na cestě za svým cílem a nechte si poradit v některém ze sportovních center. Můžete využít i naše partnerská fitness centra www.dostonasto.cz/fitness-centra/, která vám nabízí 2 vstupy zdarma na zkoušku.

Hlavní zdravotní přínosy:

  • snížené riziko onemocnění srdce
  • snížení krevního tlaku
  • snížení celkového cholesterolu
  • zvýšený krevní oběh
  • zlepšení výkonu srdce a plic
  • snížení množství tuku v těle
  • zlepšení nálady 🙂

Projděte, proběhněte, projeďte nebo se proplavejte k novému já. Naučte se vnímat své tělo a naslouchat mu!