METABOLISMUS

METABOLISMUS

Metabolismus, lze ho “zrychlit”?

Často kolem slýcháváte prohlášení typu: “Já mám pomalý metabolismus, proto přibírám.” “Nemůžu zhubnout, mám pomalý metabolismus.” Co tedy s tím? Lze vůbec náš metabolismus “zrychlit” a jaké faktory ho významě ovlivňují?

Ano, do určité míry ovlivnit metabolismus lze, musíme ovšem mít na paměti, že faktory, které mají vliv na naš metabolismus jsou jednak dány:

  • gentickou výbavou každého jedince
  • věkem (od třicátého roku věku se metabolizmus zpomaluje u obou pohlaví)
  • pohlavím (muži mají díky svým pohlavním hormonům rychlejší metabolismus)
  • tělesnými rozměry.

Faktory, které lze ovlivnit:

  • metabolismus popohnat můžeme pravidelným pohybem, především cvičením posilovacího charakteru zvyšíme podíl svalové hmoty, která je metabolicky aktivnější a efektivněji spaluje energii. Nezapomínejme, že optimálně sestavený trénink ma i aerobní složku (4 cca 30 – 35 minutové tréninky v týdnu jsou ideální  – poměr 2 posilovací a 2 s aerobní aktivitou).
  • dalším významným faktorem je strava, proto se pod pomyslným “kotlem” musí stále topit. Nesmíte hladovět, ale naopak pravidelně a kvalitně jíst, aby přísun energie byl pravidelný v průběhu celého dne. Optimalní se zda jíst každé 3 hodiny a důraz klást na nejdůležitější jídlo v celém dni – kvalitní SNÍDANI (startuje náš organizmus po noci, kdy se tělo odpočívalo a zklidnilo se).
  • také odpočinek a relaxace mají významný vliv, především dostatek spánku, který uvolní napětí a navodí pohodu společné s pohybem a stravou přispívá k “zrychlení” metabolismu.

Nastartujte své tělo!