MASÁŽ

MASÁŽ

Vašek začal pravidelně trénovat a provozovat častěji běžný pohyb, tak je nezbytné, aby i regenerační fáze byla co nejúčinnější. Možností, jak připravit tělo na fyzickou zátěž je celá řada… pravidelný trénink pružnosti (www.dostonasto.cz/clanek/strecink/) a dalším doplňujícím prvkem v efektivní regeneraci a relaxaci je jedna z nejstarších terapií – masáž. Při masáži se aplikuje tlak na svaly a tkáně. Masáží lze léčit zranění, zmírňovat bolesti a stres, zlepšovat krevní oběh a uvolňovat napětí.

Ve Vaškově případě je hlavním cílem masáže odstranění metabolitů ze svalstva a také příprava svalů na následné zatížení.  Při masáži zad a šíje je důležité důkladně propracovat svaly až do hlubších vrstev komplexu zádového svalstva. Zlepší se prokrvení ve svalech a napomůže se odplavení škodlivých látek, což má obvykle za následek rychlejší regeneraci po výkonu a uvolnění. Tím se i snižuje riziko případného úrazu během další fyzické námahy.

Vzhledem k tomu, že Vaška trápí trochu oteklé nohy navíc s nižším rozsahem pohybu v kotnících, bylo nutné se na tuto partii zaměřit a 20 minut promasírovat fasciální struktury na dolních končetinách. Vaškovi se hodně ulevilo a otoky zmizely.

Masáž je vhodné absolvovat pravidelně cca 1 za měsíc. V případě projevů zdravotních problémů jako trápí Vaška je dobré v začátcích podstoupit terapii masáží častěji.

Jednou za čas si zasloužíme odměnu, pojďte si život užít. 🙂