MĚŘENÍ A ANALÝZA SLOŽENÍ TĚLA

MĚŘENÍ A ANALÝZA SLOŽENÍ TĚLA

Jak můžete odhalit výsledky vašeho snažení?

Po stanovení cílů (www.dostonasto.cz/clanek/stanoveni-cile/) přichází na řadu měření. Celkové vnímání vašeho těla tzv. bodyimage může být zavádějící, proto pravidelné vážení, měření obvodů, množství tuků, aktivní svalové hmoty na jednotlivých partiích nám ukáže nejen pokroky, ale i prozradí stagnaci dříve než bychom si ji všimli v zrcadle.

K měření váhy a obvodů vám postačí bežně dostupná měřidla v podobě váhy a krejčovského metru. V případě měření množství tělesného tuku a podrobné analýzy složení těla se jedná o poněkud složitější proces. Toto měření můžete provádět na InBody. Kompletní informace naleznete zde: www.dostonasto.cz/inbody-centra/ naše VIP členy měříme ZDARMA! Registrujte se zde www.dostonasto.cz/registrace/ a ihned získejte výhody v hodnotě až 2 600 Kč.

Analýza složení těla – vzhledem k nákladům na kvalitní měřící přístroj je výhodnější si pravidelně zajít na měření do některého z InBody center, kde vám nejen provedou měření, ale i podají potřebné zhodnocení a vysvětlení údajů. Upozorní vás na kritické hodnoty doporučí cestu pro možnou nápravu. Výsledky dostanete na vytištěném dokumentu pro porovnání s vašimi budoucími či staršími hodnotami. Uvidíte, kolik z vašeho nového váhového přírustku (resp. úbytku) tvoří tuk, kolik aktivní svalová hmota a celou řadu dalších údajů.

Další formou měření tuků v tomto případě tukových řas je pomocí kaliperu (“něco jako šuplera na tuky”), měření dle mého názoru je dosti složité a vyžaduje určitou praxi…nicméně je také dosti přesné.

Vážení na osobní váze – je nutné se vážit vždy ve stejnou denní dobu, za stejných podmínek a na stejné váze…né častěji než 1x za týden.

Krejčovský metr – opět zde platí, že časté měření je zavádějící a proto měření neprovádějte častěji jak jednou za 2 týdny, v průběhu můžete pozorovat rozdíly v obvodech především na oblečení. Mezi základní partie, které se měří uvolněné a v napětí patří paže, předloktí, stehno, lýtko dálší partie jako krk, hrudník přes prsa, pas a boky se měří uvolněné…všechny hodnoty měříme přes nejširší místa, vyjímkou je pas.

Vytvořte si přehlednou evidenci výstupů z měření na InBody, měření obvodů apod. Je velmi užitečné a zajímavé, pokud můžete nahlédnout do starých zápisků a jste schopni pozorovat svoje pokroky. (www.dostonasto.cz/clanek/kdo-si-pise-zustava/)

Není lepší motivační stimul než postupný úspěch na cestě za vašim cílem, ale úspěch není náhoda!